Skorzystaj z programu „Mój prąd”
Chcesz otrzymać dofinansowanie do mikroinstalacji fotowoltaicznej? Skorzystaj z programu priorytetowego „Mój prąd”.
Program priorytetowy „Mój Prąd” stanowi unikatowy instrument, który jest dedykowany wsparciu rozwoju energetyki prosumenckiej, a konkretnie wsparciu segmentu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV). Celem programu jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltaicznych.
Wniosek możesz złożyć: elektronicznie przez internet, w wersji papierowej w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) lub przesłać go drogą pocztową, ewentualnie kurierem, na adres NFOŚiGW.
Jak złożyć wniosek przez internet ?
Dofinansowaniu podlegają instalacje PV o mocy 2-10 kW. Dofinansowanie w formie dotacji obejmuje do 50% kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji wchodzącej w skład przedsięwzięcia, ale nie więcej niż 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.
Dofinansowaniu podlegają instalacje niezakończone przed dniem 23.07.2019 r., natomiast projekt musi być zakończony przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
Kto może wystąpić o dotację ?
Każda osoba fizyczna, kto spełnia 2 poniższe warunki:
- wytwarza na własne potrzeby energię elektryczną,
- zawarł umowę kompleksową, która reguluje kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.
Co należy przygotować ?
- login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy lub podpis kwalifikowany, ewentualnie e-dowód,
- kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
- dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
- Zaświadczenie operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano. Zaświadczenie o powinno być opracowane wg wzoru lub równoważne z nim, czyli powinno zawierać minimum informacji, ujętych we wzorze,
- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
Kroki jakie należy wykonać aby uzyskać dotację
1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
2. Przeniesiesz się na stronę login.gov.pl. Wybierz sposób logowania.
3. Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że masz w swoim wniosku poprawny e-mail. Otrzymasz na niego potwierdzenie podjętej decyzji.
4. Dołącz wymagane załączniki.
5. Po wypełnieniu formularza system przekieruje cię do usługi e-podpis na stronie pz.gov.pl.
6. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie. Możesz to zrobić na 3 sposoby:
- podpisem zaufanym,
- e-dowodem,
- certyfikatem kwalifikowanym.
7. Wyślij dokumenty: wniosek z załacznikami.
8. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP i na e-mail podany we wniosku.
Po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować ani podmieniać w nim załączników.
Jeśli w twoim wniosku urzędnik stwierdzi braki lub błędy, dostaniesz wiadomość na e-mail wskazany we wniosku
Ile zapłacisz ?
Usługa jest bezpłatna.